سیستم های پوشش پیشرفته برای عایق رطوبتی و کاربردهای صنعتی

Polyurea یک فناوری پوشش، آستر و درزگیر اتصال که می تواند برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. پوشش ها و آسترهای پلی اوره معمولاً روی بتن و فولاد برای محافظت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش اعمال می شوند. آنها همچنین به دلیل زمان گیرش بسیار سریع، ازدیاد طول، مقاومت بسیار زیاد در برابر حملات جوی و ویژگی های سایشی مدوام، مزایای زیادی نسبت به مواد معمولی دارند.

نکات کلی برای استفاده از غشاهای الاستومری سرد اجرای پلی یوریای

اعمال سیستم های پوششی غشاهای الاستومری سرد اجرای پلی یوریای با توانایی زیاد، تنها با استفاده از فرآیند اسپری امکان پذیر است. برای نیازهای صنعتی با کارایی بالا و مناطق بزرگتر و سطوح وسیع، برای فرآین اجرا نیاز به تجهیزات اسپری با حداقل توانایی فشار 130 بار را دارد و برای سطوح کم و کوچک تا فشار 2 بار کافی است.

پلی اوره، یک محلول ضد آب و پوشش محافظ پیشرفته

فناوری پوشش پلی یوریا یک سیستم برتر نسبت به سیستم های سنتی مورد استفاده جهت کاربردهای ضد آب و پوشش های محافظ است. ویژگی‌های استثنایی آن منجر به تکمیل سریع کار می‌شود، این در حالی است که از آن برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، به ویژه در شرایط بسیار سخت، می توان براحتی از آن استفاده کرد.

فناوری Polyurea در دهه 1980 شروع شد و این روزها بسیار محبوب شده است.

مزایای پوشش های پلی اوره چیست؟

با پیشرفت های بیشتر در صنعت ساخت و ساز، استفاده از پلی اوره در سال های اخیر به سرعت رشد کرد. یکی از دلایلی که روکش های پلی یوریا در حال گسترش هستند، تنوع گسترده ای از ویژگی های مثبت آنهاست. خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی محصول آن را برای کاربردهای خاص و نیازمندی های ساخت و ساز مانند به حداقل رساندن زمان اتمام پروژه، به حداکثر رساندن راندمان و استفاده کم از مواد VOC ایده آل می کند.

مزایای عمده پوشش های پلی اوره را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

پخت فوق العاده سریع

زمان انجام کار بسیار سریع است. امکان تردد پس از چند دقیقه و استفاده از تسهیلات در کمتر از یک روز را فراهم می کند و بدین ترتیب زمان توقف را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. زمان آماده سازی نمونه فقط 15 ثانیه زمان نیاز دارد. ساختارها و جزئیات معماری پیچیده را می توان تقریباً در هر ضخامت، به دلخواه و بدون افتادگی پوشش داد.

مقاومت شیمیایی و خواص مکانیکی فوق العاده

هنگامی که پلی اوره به طور کامل پخت می شود، به یک غشای یکپارچه و بدون درز با مقاومت بالا حتی در برابر بارهای سنگین مکانیکی یا شیمیایی تبدیل می شود. علاوه بر این، این غشاها از تجمع رطوبت جلوگیری می کنند. پلی اوره مقاومت شیمیایی قابل توجه و خواص مکانیکی استثنایی مانند ازدیاد طول، استحکام کششی، مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر سایش و قابلیت پل زدن ترک را ارائه می دهد.

خواص ضد آب پیشرفته

یکی از زمینه های اصلی کاربرد پلی یوریا عایق رطوبتی سقف ها، تراس ها، پل ها، تونل ها، مخازن، استخرها و غیره است. پلی یوریا عملکرد عایق رطوبتی فوق العاده ای را همراه با استحکام مکانیکی فوق العاده و مقاومت شیمیایی، یعنی معیارهای اصلی برای طیف گسترده ای از پروژه ها، ارائه می دهد.

کاربرد آسان و چسبندگی عالی

پلی اوره های پترو کیمیا شریف کیش را می توان به سرعت با دستگاه اسپری دو جزئی مخصوص، فشار و دمای بالا بر روی انواع زیرلایه های مختلف (بتن، فلزات، چوب و غیره) حتی در رطوبت بالا و دماهای شدید اعمال کرد. رطوبت نسبی یا رطوبت باقیمانده تأثیر چندانی بر چسبندگی یا عملکرد پوشش ندارد زیرا پلی اوره از نظر هیدرولیتیکی پایدار است.

عمر کاری طولانی

به لطف پایداری حرارتی پلی اوره در برابر تغییرات دما، تغییرات آب و هوایی به سختی بر عملکرد پوشش یا خواص چسبندگی تأثیر می گذارد. سطح نهایی پلی اوره به راحتی تمیز می شود و به دلیل مقاومت شیمیایی می تواند بیشترین فرآیندهای نظافتی را در پروژه های صنعتی تحمل کند. پلی اوره های پترو کیمیا شریف کیش با ارائه مقاومت بالا در برابر پیری و سایش می توانند راه حلی دائمی برای هر پروژه ای باشند.

در کجا می توان از پوشش پلی یوریا استفاده کرد؟

پلی اوره در کاربردهای ضدآب و حفاظتی بی‌شماری استفاده می‌شود، به‌ویژه مواردی که مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا، تکمیل سریع کارها از ملاحظات حیاتی هستند، به عنوان مثال: پروژه های صنعتی، مسکونی و زیربنایی، تاسیسات تصفیه فاضلاب، مخازن آب، صنعت خودروسازی و حتی صنایع بالستیک.

به طور دقیق تر، پلی اوره را می توان برای عایق رطوبتی پل ها، تونل ها، پشت بام ها، تراس ها، گاراژهای پارکینگ، استخرهای شنا، آکواریوم ها، مخازن آب، مخازن تصفیه بیولوژیکی فاضلاب، خطوط لوله، فونداسیون ها و موارد دیگر استفاده کرد. از طرفی پوشش پلی یوریا پترو کیمیا شریف کیش با توجه به مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالای خود، لایه محافظ ایده آلی در کف های صنعتی، ظروف سوخت، تریلر کامیون ها، آشپزخانه ها و بارها، کشاورزی و صنایع غذایی می باشد.

آنچه واقعاً جالب است، توانایی پلی اوره در جذب انرژی است. تحقیقات نشان داده اند که پوشش های پلی اوره می توانند مقاومت دیوارها را در برابر امواج ضربه ای پس از انفجار افزایش دهند. بیشتر صدمات ناشی از قطعاتی که در طی انفجار آزاد می شوند را می توان با پوشش های پلی اوره محدود کرد که به عنوان یک سازه ثانویه محافظ عمل می کنند. چسبندگی پوشش روی دیوار از اهمیت بالایی برخوردار است تا در هنگام انفجار جدا نشود.

در مورد تابش اشعه ماوراء بنفش، باید به این نکته اشاره کنیم که اکثر غشاهای پلی اوره معطر هستند، در نتیجه نباید در معرض اشعه UV قرار گیرند.

آیا در نهایت پلی اوره مقرون به صرفه ترین راه حل برای پروژه ها است؟

انتخاب پوشش پلی اوره نوعی سرمایه گذاری برای آینده است، یکبار هزینه برای همیشه. هزینه های تامین پلی اوره را نباید با سایر پوشش های عایق رطوبتی مقایسه کرد زیرا کاربرد و عملکرد هیچ یک از آنها قابل مقایسه با پلی اوره نیست، زیرا هیچ پوشش دیگری نمی تواند خواص مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی پلی اوره را ترکیب کند.

 قابلیت اطمینان، عمر کاری طولانی، هزینه های نگهداری کم و قابلیت های عالی نه تنها هزینه اولیه را متعادل می کند، بلکه پلی اوره را نسبت به سایر پوشش های عایق رطوبتی و محافظ برتری می دهد.

به دلایل ذکر شده، پوشش آب بندی پلی یوریای سرد پترو کیمیا شریف کیش طیف وسیعی از غشاهای پلی اوره، 100% خالصی را ارائه داده است تا راه حل بهینه را برای پروژه مورد نیاز شما را بهمراه داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *