تعمیرات بتنی زیر آب و محیط های خیس و زیر آب

سازه های بتنی و فلزی در محیط های مرطوب یا زیر آب در اثر فرسایش محیط آبی و سایر عوامل خارجی برای مدت طولانی آسیب می بینند. محیط باید به موقع ترمیم شوند در غیر این صورت تاثیر جدی بر استفاده ایمن و دوام کل سازه خواهد داشت.

از آنجایی که در محیط ساخت و ساز مقدار زیادی آب وجود دارد، تعمیر و تقویت این گونه سازه ها اغلب نیاز به ساخت و ساز مرطوب یا زیر آب دارد. از طرفی خواص مواد در زیر آب بسیار متفاوت است.

در سال های اخیر، تعمیر و تقویت سازه ها به سرعت توسعه یافته است. مواد اپوکسی به دلیل چسبندگی عالی، خواص مکانیکی فوق‌العاده، انقباض کم، عملکرد خوب فرآیند، پایداری ذخیره‌سازی، به طور گسترده در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به یکی از مهمترین مصالح ساختمانی در تقویت سازه و مهندسی تعمیر تبدیل می‌شوند.

سازه های بتنی و فلزی در محیط مرطوب یا زیر آب در اثر فرسایش محیط آبی و سایر عوامل خارجی برای مدت طولانی آسیب می بینند.

بعنوان مثال بخش بزرگی از سازه‌های هیدرولیکی اولیه در چین نیاز فوری به تقویت و نگهداری دارند و حتی در سال‌های اخیر، پروژه‌های جدید به درجات مختلف آسیب دیده‌اند، به‌ویژه سازه های زیر آب. برخی مناطق غنی از آب باران و آب های زیرزمینی است، بنابراین به راحتی می توان باعث شود که، کل ماتریس بتنی زیرزمینی تحت تأثیر جریان آب برای طولانی مدت قرار گیرد و در نتیجه آسیب فرسایشی ایجاد شود.

در گذشته به دلیل عدم وجود مصالح مناسب و تکنولوژی ساخت و ساز مربوطه، تعمیر بتن زیر آب راه حل مناسبی نداشت. با پیشرفت علم و بررسی نیاز ها در صنایع مختلف، در حال حاضر مواد اپوکسی برای تعمیر بتن بهتر است، که ملات چند منظوره بر پایه اپوکسی هیدروفیلیک مخصوص محیط زیر آب و خیس یکی از جدیدترین محصولات با تکنولوژی منحصر بفرد و ویژگی هایی قوی تری نسبت به مواد مورد استفاده رایج می باشد. 

این ملات مورد استفاده در محیط مرطوب یا زیر آب است. هنگامی که در محیط مرطوب یا زیر آب استفاده می شود، عامل کیورینگ در ملات چند منظوره بر پایه اپوکسی هیدروفیلیک مخصوص محیط زیر آب و خیس ، با آب و دی اکسید کربن واکنش داده و نمک آمونیوم سفید تولید می کند که منجر به کاهش شدید استحکام باند می شود و تعمیر مهندسی به نتیجه نمی رسد و در نتیجه باعث محدود شدن دامنه استفاده از ملات اپوکسی می شود.

علاوه بر این، فرآیند ساخت و ساز اغلب پیچیده و دشوار است، حتی قادر به دستیابی به اثر تعمیر نیست، که منجر به افزایش هزینه می شود. بنابراین هدف از ساخت و ارائه این محصول، حل بسیاری از مشکلات سازه های بتنی و فلزی از جمله نشتی ناشی از کیفیت نامناسب خود بتن، فرسایش ناشی از جریان آب با سرعت بالا و … می باشد. ملات چند منظوره بر پایه اپوکسی هیدروفیلیک مخصوص محیط زیر آب و خیس که می تواند کمک بزرگی برای تقویت سازه بتنی زیر آب، افزایش راندمان ساخت تعمیر عیب بتن و دستیابی به هدف صرفه جویی در هزینه ارائه شود.

عملکرد چسبندگی عالی، استحکام برشی، استحکام کششی برشی هوا، مقاومت الاستیک و… ملات چند منظوره بر پایه اپوکسی هیدروفیلیک مخصوص محیط زیر آب و خیس در زیر آب عالی است، پس از غوطه وری برای چندین سال، استحکام نمونه ها کاهشی پیدا نکرده بنابراین می تواند نیازهای سازه های بتنی را براحتی برطرف نماید.

از ویژگی های منحصر بفرد ملات چند منظوره بر پایه اپوکسی هیدروفیلیک مخصوص محیط زیر آب و خیس AS-WUP:

از این رو ملات چند منظوره بر پایه اپوکسی هیدروفیلیک مخصوص محیط زیر آب و خیس AS-WUP یک تکنولوژی جدید است که می تواند مشکلات مربوط به مکان هایی که دچار آسیب دیدگی سازه های بتنی و فلزی هستند را براحتی برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *