تعمیر سازه های بتنی زیر آب:

تعمیر سازه های بتنی در زیر آب مشکلات پیچیده زیادی را به همراه دارد. اگرچه روش‌ها و مواد اولیه تعمیر مشابه با موارد مورد نیاز در تعمیر بتن معمولی است، شرایط محیطی سخت و مشکلات خاص مرتبط با کار در زیر آب یا در ناحیه پاشش آب تفاوت‌های زیادی ایجاد می‌کند.

تعمیر بتن در زیر آب دشوار است و به محصولات و سیستم های تخصصی و خدمات متخصصان و پیمانکاران طراحی مجرب و مجرب نیاز دارد. ارزیابی مناسب شرایط سازه موجود اولین قدم ضروری در طراحی تعمیرات بلند مدت است.

برای مؤثرترین کار، روش ارزیابی باید با بررسی اطلاعات تاریخی سازه و محیط آن، از جمله هرگونه تغییر ایجاد شده در سازه در طول زمان و سوابق بازرسی ها یا تعمیرات قبلی در محل آغاز شود. تعمیرات دقیق تنها پس از مستندسازی میزان خرابی و تعیین مکانیسم خرابی قابل طراحی است.

علاوه بر این، برای تولید یک سیستم تعمیر بهینه، باید از تکنیک‌های تعمیر و روش‌های نصب مناسب پیروی کرد. انحلال و از بین رفتن تدریجی بتن زیر آب یک مشکل اقتصادی جدی است.

آب حاوی اکسیژن و آلاینده هایی است که می تواند به شدت به بتن حمله کنند. انتخاب مواد، روش‌های تعمیر مناسب و حفظ کنترل کیفیت که معمولاً با تعمیر در محیط زیر آب مرتبط نیست، هنگام کار در محیط‌های دریایی بسیار مهم است. به این ترتیب، تعمیر بتن در زیر آب یک بخش تخصصی و بسیار فنی از فناوری تعمیر بتن است.

تعمیرات سازه های بتنی زیر آب چه ویژگی هایی دارند؟!

تعمیرات موفقیت آمیز زمانی حاصل می شود که این عوامل به دقت اجرا شوند. تعمیر سازه های بتنی در ناحیه پاشش آب و سازه ها و بخش های زیر آب واقع در دریاچه ها، رودخانه ها، اقیانوس ها و آب های زیرزمینی را پوشش می دهد. فرسودگی بتن، روش های بررسی و آزمایش، آماده سازی، مواد و روش، و روش های بازرسی شرح داده شود. ملاحظات طراحی برای تعمیر سازه های بتنی زیر آب مانند پل های بتنی، اسکله ها، خطوط لوله، خروجی ها، دیوارها، و سازه های دریایی و… شناسایی شده است.

کار زیر آب به طور کلی به یکی از دو دسته کلی برای دسترسی به محل کار طبقه بندی می شود: غواصی یا وسیله نقلیه از راه دور.

از این رو ملات چند منظوره بر پایه اپوکسی هیدروفیلیک مخصوص محیط خیس و زیر آب یکی از محصولات با قابلیت های فراوانی برای انتخابی درست جهت تعمیر سازه های بتنی زیر آب می باشد. این ملات برپایه رزین اپوکسی های بسیار سخت و مستحکم می باشد که هر یک کیلوگرم از آن یک متر مربع را با پوشش 1.5 میلی متر پوشش دهی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *